Dotacje ze środków związanych z wyłączeniem z produkcji gruntów rolnych.
Uwaga !
Od stycznia 2024 r. obowiązują nowe druki wniosków oraz „Zasady i tryb postępowania w zakresie dysponowania środkami związanymi z wyłączeniem z produkcji gruntów rolnych”.
Bardzo proszę o zwrócenie szczególnej uwagi na najważniejsze zmiany wprowadzone do „Zasad i trybu postępowania w zakresie dysponowania środkami związanymi z wyłączeniem z produkcji gruntów rolnych”, tj:
- Wnioskodawca w danym roku kalendarzowym może złożyć nie więcej niż dwa wnioski na budowę lub modernizacje dwóch dróg dojazdowych do gruntów rolnych.
- Starostwo może starać się o dofinansowanie na zakup sprzętu informatycznego i oprogramowania raz na 5 lat z obowiązkiem wniesienia min 20 % udziału własnego
- Wnioskodawca zobowiązany jest do poinformowania Dotującego o zmianie zakresu zadań w celu sporządzenia aneksu do umowy.
- Zostały wprowadzone ograniczenia technologiczne dotyczące budowy i modernizacji dróg dojazdowych do gruntów rolnych polegające na tym, że nawierzchnia asfaltowa (w tym wszelkie mieszanki z użyciem masy bitumicznej) może być zastosowana jedynie w przypadku wystąpienia spadku podłużnego lub poprzecznego powyżej 5 %.
- Dotujący zwraca dokumenty rozliczeniowe do Wnioskodawcy jeśli zostaną złożone niezgodnie z wymogami określonymi w załączniku do umowy dotacyjnej celem poprawy i złożenia kompletnej dokumentacji.
Jednocześnie przypominamy, że wnioski i dokumenty rozliczeniowe należy składać na drukach udostępnionych na stronie.
Formularzy nie można modyfikować.
Podstawa prawna:
-
- art. 15 ust. 2, 3 i 5, art. 20 ust. 2 oraz art. 22c ust. 1 ustawy z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1326 z późn. zm.),
- Uchwała Nr 556/11769/24 Zarządu Województwa Podkarpackiego z dnia 02.01.2024 r. w sprawie „Zasad i trybu postępowania w zakresie dysponowania środkami związanymi z wyłączeniem z produkcji gruntów rolnych”
Wymagane dokumenty do wniosku o przyznanie dotacji:
-
- Wniosek o przyznanie dotacji (do pobrania poniżej),
- Wyrys z mapy ewidencyjnej (kopia mapy ewidencyjnej) z oznaczoną dokładną lokalizacją inwestycji.
- Wypis z operatu ewidencji gruntów i budynków dotyczący nieruchomości, na której ma być realizowane przedsięwzięcie.
- Dokumentacja fotograficzna ilustrująca miejsce planowanego przedsięwzięcia ( od 3 do 5 fotografii z datą wykonania zdjęcia).
Terminy:
-
- Przyjmowanie wniosków o przyznanie dotacji od 1 stycznia do 15 lutego roku, w którym środki będą wykorzystywane.
- Wniosek o wypłatę dotacji wraz z dokumentami rozliczeniowymi zgodnymi z załacznikiem do umowy dotacyjnej, należy złożyć do Urzędu Marszałkowskiego, nie później niż do 10 listopada ( wzory dokumentów rozliczeniowych do pobrania poniżej)
Klauzula informacyjna - do pobrania poniżej
Dokumenty należy składać:
Adres korespondencyjny:
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego
Departament Rolnictwa, Geodezji i Gospodarki Mieniem
35 – 010 Rzeszów, al. Łukasza Cieplińskiego 4
tel. 17/850 17 22
Osobiście:
Kancelaria Ogólna Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego
Rzeszów, al. Łukasza Cieplińskiego 4, parter