Zarząd Województwa Podkarpackiego
Ogłasza przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości gruntowej, stanowiącej własność Województwa Podkarpackiego, położonej w Mielcu obręb 7 Rzochów, oznaczonej w operacie ewidencji gruntów i budynków jako działka nr 851/3 o powierzchni 0,0443 ha, objęta księgą wieczystą TB1M/00078842/6.
Przedmiotowa działka oddalona jest od centrum miasta i położona w rejonie ulicy Dębickiej. Sąsiedztwo działki to tereny produkcyjno-usługowe, w dalszej odległości zabudowa mieszkaniowa. Teren w przybliżeniu płaski, kształt granic regularny. Działka posiada dobry dostęp do sieci uzbrojenia. Dojazd do niej odbywa się drogą publiczną o nawierzchni bitumicznej.
Działka nie posiada obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, a w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Mielca, zatwierdzonym uchwałą nr XXI/186/2000 z dnia 28 września 2000 r. Rady Miasta Mielca (z późniejszymi zmianami) leży w obszarze oznaczonym w rysunku studium sygnaturą „R” – obszary wyłączone z zabudowy jako obszary większych kompleksów gruntów rolnych, na których nie należy lokalizować zabudowy z wyjątkiem koniecznych obiektów i sieci infrastruktury technicznej oraz umożliwia się uzupełnianie zabudowy i wymianę jej substancji w granicach istniejących siedlisk.
Cena wywoławcza nieruchomości wynosi: 60 000,00 zł netto (słownie złotych: sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). Do ceny nieruchomości uzyskanej w wyniku przetargu zostanie doliczony podatek VAT w stawce obowiązującej w dniu sprzedaży.
Przetarg odbędzie się w dniu 04.09.2025 r., o godz. 11:00 w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie przy al. Łukasza Cieplińskiego 4, Departament Rolnictwa, Geodezji i Gospodarki Mieniem, pokój 319.
W przetargu mogą brać udział osoby fizyczne i osoby prawne, jeżeli wpłacą wadium w terminie i miejscu wskazanym w niniejszym ogłoszeniu.
Wadium należy wpłacać na rachunek bankowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego: Santander Bank Polska 49 1090 2750 0000 0001 4752 0763 w sposób umożliwiający odnotowanie wpłaty najpóźniej do dnia 29.08.2025 r.
Za datę wpłaty wadium uważa się wpływ wymaganej kwoty na rachunek Urzędu Marszałkowskiego. Na dowodzie wniesienia wadium należy uwidocznić numer i położenie działki, której dotyczy wpłata.
Wadium wpłacone przez osobę, która wygrała przetarg, zostanie zaliczone na poczet ceny nabycia nieruchomości w dniu wpłacenia pozostałej części należności, a pozostałym osobom zostanie zwrócone niezwłocznie po zamknięciu przetargu.
Cena nieruchomości nie obejmuje kosztów związanych z okazaniem granic. Okazanie granic nieruchomości odbywa się na wniosek i koszt nabywcy.
Uczestnik przetargu zobowiązany jest posiadać: dokument tożsamości, potwierdzenie wpłaty wadium oraz dodatkowo - dla podmiotów gospodarczych – numer NIP oraz w zależności od formy prowadzenia działalności gospodarczej aktualny wydruk z KRS lub CEIDG bądź też urzędowo poświadczone zaświadczenie o wpisie do innego właściwego rejestru (wydane w ciągu ostatnich trzech miesięcy). W przypadku osób fizycznych pozostających w ustawowej wspólności majątkowej, konieczna jest obecność obojga małżonków lub jednego z nich z pełnomocnictwem (oryginał) drugiego małżonka, zawierającym zgodę na odpłatne nabycie nieruchomości, bądź też złożenie pisemnego oświadczenia, że nieruchomość będzie nabywana z majątku odrębnego. W przypadku cudzoziemców wszelkie dokumenty okazywane do przetargu powinny być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego oraz koniecznym jest przedłożenie promesy, tj. przyrzeczenia wydania zezwolenia na nabycie nieruchomości, wydanej przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych, o ile nie są spełnione przesłanki do zastosowania zwolnienia z obowiązku uzyskania zezwolenia.
Przed przystąpieniem do przetargu, uczestnik przetargu jest zobowiązany do złożenia pisemnego oświadczenia, że zapoznał się z warunkami przetargu oraz, że stan prawny, stan faktyczny i stan techniczny nieruchomości jest mu znany i nie wnosi w ww. zakresach żadnych zastrzeżeń i roszczeń, jak również nie będzie wnosił ich w przyszłości i że wyraża zgodę na udostępnianie oraz przetwarzanie swoich danych osobowych na cele związane z przeprowadzeniem procedury przetargu.
Nabywca przejmuje nieruchomość w stanie istniejącym.
Najwyższa cena osiągnięta w przetargu, która musi być wyższa od ceny wywoławczej, będzie ceną sprzedaży. Cena sprzedaży musi być wpłacona przez kupującego przed zawarciem umowy notarialnej. Koszty związane z umową sprzedaży ponosi kupujący.
Zawiadomienie o terminie i miejscu zawarcia umowy notarialnej nastąpi w ciągu 21 dni od daty zamknięcia przetargu. Nieprzystąpienie, bez usprawiedliwienia, do zawarcia umowy w miejscu i terminie podanym w zawiadomieniu uprawnia organizatora przetargu do odstąpienia od zawarcia umowy, a wpłacone wadium nie podlega zwrotowi.
Zastrzega się prawo odwołania przetargu z ważnych powodów.
Szczegółowe informacje można uzyskać w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie przy al. Łukasza Cieplińskiego 4, Departament Rolnictwa, Geodezji i Gospodarki Mieniem, pokój 315, tel. (0-17) 850 17 16.
Rzeszów, dnia 10 lipca 2025 r.