Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie (w skrócie Urząd) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony BIP Samorządu Województwa Podkarpackiego.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest niezgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu (niezgodności i wyłączeń) wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Podstawowe błędy:
krytyczna niezgodność kodu HTML
nieopisane i źle wyróżnione linki
błędne linki w nagłówku strony
puste linki na stronach
podwójne linki zawierające e-mail
brak list elementów
niejednolite informowanie o celu linków - Wyszukiwarka
niekontrastowy napis
nielogiczna struktura nagłówkowa wyników szukania - Zakładka Statut
nieopisane pliki niedostępne cyfrowo - Zakładka Sytuacja społeczno-gospodarcza
niedostępne cyfrowo pliki - Zakładka Budżet i mienie
niedostępne cyfrowo pliki - Zakładki Nieruchomości i Ruchomości
niedostępne cyfrowo pliki
nielogiczna zawartość stron - Zakładka Spółki
niedostępne cyfrowo pliki - Zakładka Planowanie przestrzenne
niedostępne cyfrowo pliki - Zakładka Informacje o środowisku
niedziałające źle opisane linki - Zakładka współpraca z NGO
niedostępne cyfrowo pliki
źle opisane i oznaczone linki - Zakładka Uchwały Semiku
niedostępne cyfrowo pliki - Zakładka Prezydium Sejmiku
nieodpowiednie opisy alternatywne - Zakładka Radni Województwa
tabela bez nagłówka
napisy w zaniżonym kontraście - Zakładka Komisje sejmiku
brak podstrony - Zakładka Petycje
źle skonstruowane tabele - Zakładka Uchwały Zarządu
niedostępne cyfrowo pliki - Zakładka Informacje ogólne
nieaktualne informacje - Zakładka Informacje publiczna
nieopisane linki - Zakładka zamówienia publiczne
niedostępne cyfrowo pliki - skany - Zakładka Kontrole zamówień publicznych
niedostępne cyfrowo pliki - Zakładka Schematy kontroli
niedostępne cyfrowo pliki
niewłaściwie opisane linki - Zakłada sprawy do załatwienia
niedostępne cyfrowo pliki
niewłaściwie opisane linki - Zakładka Regulaminy i organizacja wewnętrzna Urzędu
niedostępne cyfrowo pliki
niewłaściwie opisane linki - Zakładka Rejestry i ewidencje
niewłaściwie opisane linki - Zakładka Archiwum
brak etykiet wyszukiwarki
niewidoczna zawartość pola
brak fokusa w formularzu
Nadmierne koszty
Brak elementów powodujących nadmierne koszty
Treści nieobjęte przepisami
- Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (DOCX, 0,12MB).
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej
Część dokumentów do pobrania posiada minimalną dostępność cyfrową (metatytuł/nagłówki tekstu)
Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej
Planujemy przed końcem 2025 r. zamierzamy zlikwidować wszystkie błędy dostępności cyfrowej o których mowa powyżej.
Skróty klawiszowe
Na stronie można używać standardowych skrótów klawiszowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Mirosława Gieronia — e-mailem dostepnosc@podkarpackie.pl lub telefonicznie 17 747 68 11.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Organ nadzorujący: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie
- Adres: al. Łukasza Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów
- E-mail: urzad@podkarpackie.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Urząd udostępnia następujące aplikacje mobilne:
Dostępność architektoniczna
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie
Budynek główny Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego znajdujący się w Rzeszowie przy Alei Łukasza Cieplińskiego 4 został przystosowany dla osób z niepełnosprawnościami.W budynku mieści się:
- Kancelaria Sejmiku,
- Kancelaria Zarządu,
- Departament Organizacyjno-Prawny,
- Departament Budżetu i Finansów,
- Departament Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnym,
- Departament Gospodarki Regionalnej,
- Biuro Księgowania Wydatków,
- Departament Wdrażania Projektów Infrastrukturalnych Regionalnego Programu Operacyjnego,
- Departament Ochrony Zdrowia i Polityki Społecznej,
- Departament Rolnictwa, Geodezji i Gospodarki Mieniem,
- Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich,
- Departament Dróg i Publicznego Transportu Zbiorowego,
- Departament Promocji i Turystyki,
- Biuro Bezpieczeństwa i Ochrony Informacji Niejawnych,
- Wieloosobowe stanowisko ds. BHP,
- Biuro Informacji o Funduszach Europejskich.
- Biuro Nadzoru Właścicielskiego i Analiz Ekonomicznych,
- Biuro Audytu Wewnętrznego.
.
W budynku wprowadzono następujące rozwiązania w obszarze dostępności architektonicznej:
- Wejście główne od Alei Łukasza Cieplińskiego jest odpowiednio utwardzone o wymaganej szerokość oznaczone jako A, wejście B znajduje się z tyłu budynku. Wejścia znajdują się na poziomie chodnika i umożliwiają swobodny wjazd wózkiem inwalidzkim, dziecięcym czy z bagażem podróżnym.
- Na parkingu od strony Alei Łukasza Cieplińskiego wydzielone i oznakowane są 3miejsca parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Krawężniki uliczne wykonano jako wtopione, umożliwiają wjazd wózkiem. Od parkingu do wejścia A prowadzi ścieżka dotykowa, która ułatwia przemieszczanie się osobom niewidomym lub słabowidzącym.
- Na drzwiach wejściowych które otwierają się automatycznie jest pomarańczowa rama i pas ostrzegawczy na wysokości 90 cm. Za automatycznymi drzwiami znajduje się przedsionek z wystarczającą przestrzenią manewrową. Na wprost przeszklone drzwi z klamką i samozamykaczem, otwieranie na zewnątrz, oznaczone pasem ostrzegawczym na wysokości 90 cm.
- Za drzwiami, w holu jest ścieżka dotykowa, która prowadzi do portierni. Portiernia znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego.
- Po prawej stronie od wejścia jest tyflomapa z napisami w alfabecie Braille'a, na której rozmieszczono ważne punkty znajdujące się w głównym holu Urzędu.
- Po prawej stronie od wejścia jest tablica informacyjna z rozkładem pomieszczeń znajdujących się w Urzędzie.
- Kancelaria Ogólna znajduje się po lewej stronie od wejścia głównego, za portiernią.
- Po lewej stronie portierni znajduje się Punkt Obsługi Interesariuszy przeznaczony dla wszystkich osób, w szczególności tych o zróżnicowanych potrzebach.
- Toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się po prawej stronie od wejścia głównego, za schodami. Toalety dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na każdym piętrze budynku.
- Korytarze w budynku umożliwiają swobodne poruszanie się osób na wózkach inwalidzkich. Nawierzchnie schodów wewnętrznych, ciągów komunikacyjnych wykonano z materiałów antypoślizgowych.
- W budynku znajdują się dwie windy z systemem głośnomówiącym, wizualnym oraz alfabecie Braille'a, dostosowane do przewozu osób z trudnościami w poruszaniu się.
- Na wysoki parter osoba z niepełnosprawnością ruchową może dostać się przy pomocy platform z napędem elektrycznym, zamontowanych przy schodach na poziomie niskiego parteru w holu.
- Schody na każdej kondygnacji wyposażone są w poręcze.
- Zapewniony jest wstęp osobie niepełnosprawnej z psem asystującym i psem przewodnikiem do budynku i wszystkich jego pomieszczeń.
- W budynku znajdują się krzesła ewakuacyjne.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a (oprócz wind) ani oznaczeń w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
- W budynku oprócz holu nie ma informacji na temat rozkładu pomieszczeń w sposób dotykowy lub głosowy.
- Przy wejściach do Urzędu A i B, w holu głównym, przy sali konferencyjnej oraz sali posiedzeń na drugim piętrze, znajdują się znaczniki Totupoint.
Usytuowanie budynku w centrum Rzeszowa umożliwia dostęp środkami komunikacji publicznej lub korzystanie z parkingów ogólnodostępnych, strefy parkowania z dedykowanymi miejscami dla osób z niepełnosprawnością.
Do głównej siedziby Urzędu od strony Alei Piłsudskiego można dojechać autobusami: 1, 2, 3, 6, 7, 14, 17, 19, 22, 27, 30, 33, 34, 36, 39, 42, 46, 47, 53, 58 a od strony Alei Cieplińskiego autobusami linii: 0, 2, 3, 7, 8, 10, 11, 14, 15, 18, 23, 26, 28, 30, 34, 35, 36, 42, 45, 58, 59.
W Urzędzie wyznaczono koordynatorów do spraw. dostępności.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Pętle indukcyjne są na portierni oraz w Kancelarii Ogólnej.
Aby interesariusz mógł skorzystać z tej usługi przy załatwianiu sprawy w Urzędzie, powinien przekazać informację o takiej potrzebie:
- składając w Kancelarii Ogólnej przy Alei Łukasza Cieplińskiego 4, co najmniej na trzy dni robocze przed planowanym terminem załatwienia sprawy (nie dotyczy sytuacji nagłych), wypełniony formularz zgłoszeniowy, codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30,
- wypełniając formularz zgłoszeniowy i przesyłając go elektronicznie na adres e-mail:urzad@podkarpackie.pl,co najmniej na trzy dni robocze przed planowanym terminem załatwienia sprawy (nie dotyczy sytuacji nagłych),
- przesyłając faksem wypełniony formularz zgłoszeniowy na numer: (17) 850 17 01,
- przesyłając sms-em zdjęcie wypełnionego formularza na numer: 609 702 711.
Zgłoszenia będą potwierdzane przez pracowników Oddziału organizacyjnego Departamentu Organizacyjno-Prawnego, odpowiedzialnych za zapewnienie należytej obsługi osób, doświadczających trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, w kontaktach z organami samorządu województwa. Pracownik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego skontaktuje się z interesariuszem w celu potwierdzenia zabezpieczenia tej usługi. Kontakt osoby Głuchej z profesjonalnym tłumaczem polskiego języka migowego (PJM), będzie możliwy za pomocą dedykowanej strony lub bezpośrednio w budynku Urzędu.
Informacja o Urzędzie w tekście łatwym do czytania i zrozumienia. (DOCX, 900KB)
Informacje dodatkowe o dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej innych lokalizacji Urzędu (autor - Edyta Terczyńska – główny specjalista pełniący funkcję koordynatora do spraw dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej, telefon 17 747 63 24):
Opis dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej Urzędu do pobrania (DOCX, 1,1MB)