- Szczegóły
- [OS] Małgorzata Orłowska
- Odsłony: 315
OS-I.721.3.30.2023.MO Rzeszów, 2020-10-27
OGŁOSZENIe
Na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008r.
o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tj. Dz.U. z 2023r. poz. 1094)
Zarząd Województwa Podkarpackiego podaje do publicznej wiadomości :
1. W dniu 12 maja 2023r. przystąpiono do opracowywania Programu ochrony powietrza dla strefy podkarpackiej - aktualizacja z uwagi na stwierdzone przekroczenie poziomu dopuszczalnego pyłu zawieszonego PM10, przekroczenie poziomu dopuszczalnego pyłu zawieszonego PM2,5 oraz poziomu docelowego benzo(a)pirenu wraz z Planem Działań Krótkoterminowych.
2. Postępowanie, którego przedmiotem jest opracowanie „Programu ochrony powietrza dla strefy podkarpackiej – aktualizacja…” prowadzone jest z urzędu, na podstawie art. 91 ust 9c ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska
(tj. Dz. U. z 2022r. poz. 2256 ze zm.)
3. Zgodnie z art. 91 ust. 3 ustawy Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2022r. poz. 2256 ze zm.) Sejmik Województwa Podkarpackiego jest organem właściwym
do określenia w drodze uchwały aktualizacji Programu ochrony powietrza dla strefy podkarpackiej, o której mowa w art. 89 ust. 1 pkt 1 i 4 tej ustawy.
Roczna ocena jakości powietrza za rok 2021 dostępna jest na Portalu Jakości Powietrza Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska pod linkiem https://powietrze.gios.gov.pl/pjp/rwms/publications/card/1722;
4. Zakres programu ochrony powietrza został określony w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2019r. w sprawie programów ochrony powietrza oraz planów działań krótkoterminowych (Dz. U. z 2019r., poz. 1159);
5. Dokumenty zebrane w sprawie znajdują się do wglądu w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego, ul. Lubelska 4, 35-241 Rzeszów, Departament Ochrony Środowiska, pokój 225, w godzinach pracy urzędu;
6. Od dnia 27 października 2023r. na stronie internetowej oraz w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie dostępny jest projekt aktualizacji programu ochrony powietrza dla strefy podkarpackiej. Link do programu: https://bip.podkarpackie.pl/informacja-o-srodowisku/ochrona-powietrza/6619-aktualizacja-programu-ochrony-powietrza-dla-strefy-podkarpackiej-projekt;
7. Uwagi i wnioski dotyczące przedmiotowej sprawy można wnieść ustnie do protokołu lub pisemnie na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Departament Ochrony Środowiska, Al. Łukasza Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów lub elektronicznie na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; od dnia ukazania się ogłoszenia do dnia 20 listopada 2023r;
8. Organem właściwym do rozpatrzenia uwag i wniosków jest Zarząd Województwa Podkarpackiego.
Z up. Zarządu Województwa Podkarpackiego
Andrzej Kulig
Dyrektor Departamentu Ochrony Środowiska
- Szczegóły
- [KS] Iwona Kiełbasa
- Odsłony: 217
dotycząca projektu „Sieć Szerokopasmowa Polski Wschodniej – województwo podkarpackie”.
Załacznik jest tekstem niedostępnym cyfrowo.
- Szczegóły
- BIP2
- Odsłony: 2995
Samorząd
- Informacje ogólne
- Statut
- Obronność i bezpieczeństwo
- Sytuacja społeczno-gospodarcza
- Budżet i mienie
- Nieruchomości
- Ruchomości
- Jednostki organizacyjne
- Spółki
- Oświadczenia majątkowe
- Programy Województwa
- Informacja o środowisku
- Współpraca z NGO
- Wybory samorządowe
Sejmik
- Dane teleadresowe
- Uchwały Sejmiku
- Imienne wykazy głosowań
- Prezydium
- Radni Województwa
- Kluby radnych
- Komisje Sejmiku
- Interpelacje i zapytania
- Tryb działania
- Kompetencje
- Petycje
Zarząd
- Dane teleadresowe
- Uchwały Zarządu
- Dane teleadresowe
- Ogłoszenia Marszałka
- Konsultacje społeczne
- Konkursy na stanowiska
- Skład osobowy i organizacja
- Tryb działania
- Kompetencje
Urząd Marszałkowski
- Informacje ogólne
- Informacja publiczna
- Zamówienia publiczne
- Kontrole zamówień publicznych
- Sprawy do załatwienia
- Nabór na stanowiska urzędnicze
- Regulaminy i organizacja wewnętrzna Urzędu
- Rejestry i ewidencje
- Audyt Wewnętrzny
- Petycje
- Przedstawicielstwo w Brukseli
Archiwum
- Szczegóły
- [BO] Mirosław Gieroń
- Odsłony: 2416
INFORMACJA o przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych
Wymagania dotyczące informacji podawanych w przypadku zbierania danych od osoby, której dane dotyczą*
2. kontakt z Inspektorem Ochrony Danych - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., telefonicznie 17 747 67-09, listownie na adres Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego, kontakt osobisty w siedzibie Urzędu przy Al. Łukasza Cieplińskiego 4 w Rzeszowie.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu zgłaszania przypadku problemów z dostępnością strony internetowej **) w zakresie: dane kontaktowe wnioskodawcy - imię, nazwisko, adresu, e-mail. Przetwarzanie innych danych osobowych podanych z własnej inicjatywy odbywa się na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody ***).
4. Pana/Pani dane osobowe będą przechowywane do czasu realizacji celu. Po tym okresie dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie do celów archiwalnych - w interesie publicznym (przypisana kategoria archiwalna „BE 10” ****).
Prawa osoby, której dane dotyczą
- wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego;
- celów archiwalnych w interesie publicznym.
7. w każdej chwili ma Pani/Pan prawo cofnąć zgodę na przetwarzanie tych danych osobowych, które przetwarzamy na podstawie Twojej zgody. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie Twojej zgody przed jej wycofaniem.
8. Pani/Pana dane osobowe nie będą udostępniane innym podmiotom .
9. podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie danych w zakresie wymaganym przez administratora może skutkować, że nie będzie możliwa realizacja ww. celu. (lub załatwienia sprawy)
10. Pana/Pani dane nie będą poddane zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji (profilowaniu).
11. Pani/Pana dane nie będą przekazane odbiorcy w państwie trzecim lub organizacji międzynarodowej.
- Szczegóły
- [BO] Mirosław Gieroń
- Odsłony: 9243
Na podstawie art. 14 ust. 1 i 2 oraz art. 59 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 2240), zarządzeniem Nr 96/2024 Marszałka Województwa Podkarpackiego z dnia 25 listopada 2024 r. w sprawie wyznaczenia Koordynatorów do spraw dostępności w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego, wyznaczono:
- Panią Agnieszkę Chmiel – pracownika Departamentu Kontroli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie, do pełnienia funkcji Koordynatora do spraw dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 17 773 62 03,
- Panią Agnieszkę Marczak – pracownika Departamentu Społeczeństwa Informacyjnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie, do pełnienia funkcji Koordynatora do spraw dostępności cyfrowej w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 17 743 32 94.
Do zadań Koordynatorów należy przede wszystkim:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd,
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,
- monitorowanie działalności Urzędu w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Do pobrania poniżej:
- Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021 dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 pkt. 1 i 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami podpisany przez Pana Władysława Ortyla Marszałka Województwa Podkarpackiego, wersja druga (plik PDF, otwiera się w nowym oknie).
- Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności cyfrowej osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021 dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 pkt. 2 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami podpisany przez Pana Władysława Ortyla Marszałka Województwa Podkarpackiego, wersja druga (plik PDF, otwiera się w nowym oknie).
- Raport o stanie zapewniania dostępności Urzędu (na druku Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej plik Word, niedostępny cyfrowo, otwiera się w nowym oknie oraz plik PDF wygenerowany z portalu GUS, otwiera się w nowym oknie),
- Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na rok 2022 dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 pkt. 1, 2, 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami podpisany przez Pana Władysława Ortyla Marszałka Województwa Podkarpackiego, wersja druga (plik PDF, otwiera się w nowym oknie).
- Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na rok 2023 dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 pkt. 1, 2, 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami podpisany przez Pana Władysława Ortyla Marszałka Województwa Podkarpackiego (plik DOCX, otwiera się w nowym oknie).
- Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami na rok 2024 dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 pkt. 1, 2, 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami podpisany przez Pana Władysława Ortyla Marszałka Województwa Podkarpackiego (plik DOCX, otwiera się w nowym oknie).
Informacja ogólna
W przypadku braku dostępności cyfrowej strony/plików (w tym formularzy online lub formularzy udostępnianych np. w postaci niedostępnego dokumentu cyfrowego, zwłaszcza w postaci niedostępnego skanu) istnieje dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby – odczyt i pomoc w wypełnieniu dokumentu/formularza przez pracownika Urzędu. Możliwy jest dostęp alternatywny w postaci wsparcia technologicznego za pomocą darmowych narzędzi do zmiany skanu do edytowalnego dokumentu.
- Szczegóły
- [BO] Mirosław Gieroń
- Odsłony: 7091
Deklaracja dostępności portalu BIP Samorządu Województwa Podkarpackiego.
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony bip.podkarpackie.pl
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest niezgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Część filmów zamieszczonych w serwisie może nie posiadać napisów lub audiodeskrypcji.
- Niektóre linki mogą być puste lub nieopisane
- Niektóre podstrony wymagają optymalizacji struktury nagłówków.
- W kodzie HTML strony mogą pojawić się nieścisłości.
- Wyszukiwarka niekontrastowy napis nielogiczna struktura nagłówkowa wyników szukania
- Zakładka Statut nieopisane pliki niedostępne cyfrowo
- Zakładka Sytuacja społeczno-gospodarcza niedostępne cyfrowo pliki
- Zakładka Budżet i mienie niedostępne cyfrowo pliki
- Zakładki Nieruchomości i Ruchomości niedostępne cyfrowo pliki nielogiczna zawartość stron
- Zakładka Spółki niedostępne cyfrowo pliki
- Zakładka Planowanie przestrzenne niedostępne cyfrowo pliki
- Zakładka Informacje o środowisku niedziałające źle opisane linki
- Zakładka współpraca z NGO niedostępne cyfrowo pliki źle opisane i oznaczone linki
- Zakładka Uchwały Semiku niedostępne cyfrowo pliki
- Zakładka Prezydium Sejmiku nieodpowiednie opisy alternatywne
- Zakładka Radni Województwa tabela bez nagłówka napisy w zaniżonym kontraście
- Zakładka Komisje sejmiku brak podstrony
- Zakładka Petycje źle skonstruowane tabele
- Zakładka Uchwały Zarządu niedostępne cyfrowo pliki
- Zakładka Informacje ogólne nieaktualne informacje
- Zakładka Informacja publiczna nieopisane linki
- Zakładka zamówienia publiczne niedostępne cyfrowo pliki - skany
- Zakładka Kontrole zamówień publicznych niedostępne cyfrowo pliki
- Zakładka Schematy kontroli niedostępne cyfrowo pliki niewłaściwie opisane linki
- Zakładka sprawy do załatwienia niedostępne cyfrowo pliki niewłaściwie opisane linki
- Zakładka Regulaminy i organizacja wewnętrzna Urzędu niedostępne cyfrowo pliki niewłaściwie opisane linki
- Zakładka Rejestry i ewidencje niewłaściwie opisane linki
- Zakładka Archiwum brak etykiet wyszukiwarki niewidoczna zawartość pola brak fokusa w formularzu W razie problemów z dostępnością cyfrową, zapraszamy do kontaktu - można do nas napisać na adres e-mail lub zadzwonić.
Treści nieobjęte przepisami
- Dokumenty stworzone przed 23 września 2018r. mogą być niedostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
- Pliki pochodzące ze źródeł zewnętrznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Agnieszki Marczak — mejlowo Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie 17 743 32 94.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie,
- Adres: al. łukasza Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów,
- mejl: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie udostępnia następujące aplikacje mobilne:
Dostępność architektoniczna
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie,
al. Łukasza Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów
Budynek jest w pełni dostępny dla osób poruszających się na wózku.
Szczegółowy opis dostosowania naszej siedziby głównej.
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Szczegółowy opis dostępności informacyjno-komunikacyjnej.
- Szczegóły
- BIP
- Odsłony: 39771
- Szczegóły
- [KS] Katarzyna Kruk
- Odsłony: 48961
- Szczegóły
- [OR] Agata Dytkowska
- Odsłony: 54088
Ogłoszenie o naborze.
- Szczegóły
- [OR] Anna Skrobacz
- Odsłony: 55568
Komisarz Wyborczy w
Rzeszowie
POSTANOWIENIE
Komisarz Wyborczy w Rzeszowie
z dnia 22 września 2014 r.
w sprawie powołania terytorialnych komisji wyborczych
Strona 2 z 5